09.05.2024

Як організувати весілля без сторонньої допомоги

Організувати весілля самостійно

Планування весілля – це дуже захоплююче та водночас складно. Потрібно вчасно подати документи до РАГСу, обрати найкрасивішу сукню та найкращого фотографа, зробити вогняну вечірку для друзів та близьких та не забути повеселитися самим. Розбираємось, як самостійно організувати весілля та все врахувати.

Скільки часу потрібно, щоб підготуватися до весілля

Якщо весілля не має на увазі серйозного дотримання традицій та національних особливостей, а у молодих немає особливих вимог до декору та одягу, можна вкластися на місяць. Досить легкого фуршету, гарного діджея та ведучого. Вийде розслаблене весілля-вечірка.

Щоб організувати більш традиційне свято, знадобиться чотири-шість місяців. За цей час можна докладно вибрати майданчик для весілля, організувати приїзд гостей з інших міст і країн, до дрібниць продумати образи нареченого, провести пробну фотосесію, зробити унікальний декор.

Якщо весілля заплановане на «гарячий» сезон — з травня до жовтня, розпочати підготовку краще приблизно за рік до урочистостей. Так ви встигнете вибрати найкращих весільних фахівців та зайняти гарний майданчик. Зазвичай попит мають банкетні зали біля води та парків.

Як спланувати весілля

Продумати концепцію свята

Якщо ви хочете свято у колі друзів та близьких, треба подумати, як саме відзначатимете урочистість. Є кілька форматів.

Класичний бенкет. На бенкет зазвичай запрошують багато гостей. Вони сидять за столами, рясно заставленими частуваннями. У центрі зали залишають місце для танцполу. Гостей розсаджують так, щоб їм було видно імпровізовану сцену. Так вони можуть брати участь у святковій програмі чи просто спостерігати за нею. Це найпопулярніший спосіб відзначити весілля. Мінус класичного банкету в тому, що він коштує дорого.

Шведський стіл. Компромісний формат банкету, що дозволяє трохи заощадити. Усі частування виставляють на спільному столі. Кожен гість самостійно або за допомогою офіціантів накладає собі блюдо, що сподобалося. Гості можуть сидіти за столиками або ходити банкетним залом. Такий формат хороший для змішаних компаній. Гості похилого віку можуть звично провести вечір за столом. А молодь — швидко перекусити та веселитися.

Фуршет. Цей формат не передбачає щільної їжі, тільки напої та закуски. Столиків також немає. Гості вільно переміщаються банкетним простором, збираються групками і спілкуються. Фуршет допоможе вмістити багато гостей у невелике приміщення. Але треба враховувати, що класичну розважальну програму у форматі фуршету організувати досить складно.

Коктейль. Розслаблений і зазвичай обмежений за часом прийом. Після реєстрації гостей запрошують привітати молодих та випити по келиху. До напоїв зазвичай подають легені закуски. Їх розносять офіціанти або виставляють на столі сервіровки. Коктейль можна провести вдень, а ввечері влаштувати камерне свято для найближчих або вирушити у весільну подорож.

Камерне весілля. Невеликий свято для вузького кола гостей. Його можна провести в ресторані, на відкритому майданчику і навіть удома. Зазвичай на камерне весілля не запрошують ведучого та діджея. Фішка такого весілля – у теплому невимушеному спілкуванні.

Також читайте:  Скільки потрібно побачень, щоб знайти своє кохання?

Вибрати дату

Чим популярніший день, тим вищий попит на банкетні зали та весільних фахівців. Особливий ажіотаж викликають “гарні” дати. Тому варто врахувати, що весілля на День усіх закоханих символічне, але водночас складніше з організації.

Визначившись із датою, потрібно подати документи на реєстрацію. Це можна зробити очно у відділенні РАГСу чи МФЦ чи онлайн через портал держпослуг. Заяву подають щонайменше за місяць і максимум за рік до дня весілля. Якщо дата популярна, краще не зволікати і зайняти час заздалегідь.

Урочисті реєстрації зазвичай проводять по п’ятницях та суботах. В решту днів тижня можна просто розписатися. Іноді молодята реєструють шлюб у будні, а для святкування весілля влаштовують гарну, але не справжню виїзну реєстрацію.

Скласти бюджет весілля

Важливо заздалегідь визначитися із сумою, яку ви готові витратити на організацію весілля. І, відштовхуючись від неї, розпланувати бюджет. Основні статті весільних витрат:

    • банкет;
    • одяг нареченого та нареченої;
    • фотограф та відеограф;
    • весільний кортеж;
    • декор;
    • інші дрібниці (запрошення, сувеніри гостям тощо).

Зазвичай найзначніша стаття видатків — банкет. На нього йде приблизно 40% бюджету. Тому розпочати планування краще з нього. Витрати залежатимуть від обраного майданчика, кількості гостей та формату весілля. Наприклад, фуршет передбачає лише закуски та легкий алкоголь, а тому обійдеться дешевше.

Втім, індивідуальний весільний бюджет може відрізнятись від традиційного. Наприклад, для однієї нареченої найзначнішою статтею витрат може стати дизайнерська весільна сукня, а інша вибере вбрання з масмаркету. Або молодята можуть запросити відомого та дорогого фотографа і заради цього заощадити на банкеті, декорі чи розвагах. Так чи інакше, важливо одразу розписати заплановані витрати хоча б приблизно. І закласти близько 5% бюджету на непередбачені витрати.

Як розпочати підготовку до весілля

Забронювати майданчик

Щоб прийняти зважене рішення, відвідайте кілька місць. Зробіть порівняльну табличку з плюсами та мінусами кожного майданчика. Пам’ятайте, що, окрім традиційних ресторанів та банкетних залів, можна розглянути лофт-простір, приміщення художніх галерей та фотостудій, які часто складають для заходів.

На що звернути увагу:

Розташування зали. Добре, якщо місце зборів нареченого та нареченої, РАГС та місце святкування будуть недалеко один від одного. Ви менше залежатиме від пробок і не витратите зайві гроші на весільний кортеж. Якщо очікується багато гостей, зверніть увагу на ресторани при готелях. Там вони зможуть переночувати.

Місткість та планування банкетного залу. Добре, коли простора танцпол видно з будь-якої точки зали. Зверніть увагу, чи є у ресторані суміжні приміщення для свят. Гості із сусідньої вечірки можуть завадити вам.

Витрати. Відразу дізнайтесь вартість банкету, розмір пробкового збору (доплати за можливість принести свій алкоголь) та інші додаткові послуги. Уточніть, за який час потрібно повідомити точну кількість гостей. І робить заклад перерахунок, якщо гостей прийде менше.

Запросити гостей

Гостей краще запрошувати заздалегідь – наприклад, за пару місяців до урочистостей. Це особливо важливо, якщо ви чекаєте на друзів і родичів з інших міст і країн. У них буде час запланувати поїздку, оформити візи та купити квитки.

Також читайте:  Міфи про сімейні відносини

Якщо ви поки що не визначилися з місцем та часом свята, можна на європейський манер розіслати запрошення Save the date — «Запишіть дату». А ближче до урочистостей уточнити подробиці.

Запрошення можуть бути традиційними паперовими. Але враховуйте, що це додаткові гроші та час на відправлення. Можна зробити сучасніше (і екологічніше!) і зробити цифрові запрошення. Це може бути не лише листівка, а й односторінковий сайт із формою зворотного зв’язку або короткий відеоролик. У запрошенні вкажіть дату, час та місце свята та формат вечірки. Це допоможе гостям спланувати день і підібрати відповідний нагоди одяг та взуття.

Продумати образ нареченого та нареченої

Як правило, вбрання нареченого та нареченої поєднуються за кольором та стилем. Це робить весільні знімки та загальний вигляд гармонійнішим. Наприклад, бутоньєрка нареченого може перегукуватися з букетом нареченої. Або краватка чоловіка та прикраси дівчини витримані в одному кольорі. Є й більш незвичайні варіанти. Наприклад, однакові кеди яскравого кольору. Або сонячні окуляри однієї моделі. Не забудьте врахувати відтінки білого кольору в нарядах нареченого (якщо вони є). Кипяно-біла сорочка нареченого може візуально конфліктувати із сукнею кольору слонової кістки.

За пару тижнів до весілля можна запросити перукаря та візажиста, щоб «приміряти» зачіску та макіяж. Так буде час виправити недоліки. І менше приводів для хвилювань у день весілля.

Нові б’юті-процедури – чищення шкіри, епіляцію чи відбілювання зубів – перед весіллям краще не робити. Шкіра може відреагувати роздратуванням і замість свіжого образу отримайте додаткові проблеми. Звичні процедури догляду можна призначити за пару тижнів до урочистостей.

Наречений теж може привести себе до ладу. Підстригтися краще за п’ять-сім днів до весілля. За кілька днів – зробити манікюр. А чоловіки з довгим волоссям можуть записатися на укладання в день весілля.

Вибрати фотографа та відеографа

Найнадійніший спосіб вибрати хороших фахівців – покластися на сарафанне радіо. Якщо сподобалися знімки з весілля друзів, розпитайте їх про фотографа. Дізнайтеся, чи їм було комфортно в день весілля і задоволені вони результатом. Попросіть показати фотосесію повністю, а не п’ять кращих фотографій для соцмереж.

Другий спосіб знайти добрих фахівців – підписатися на соцмережі організаторів весіль. Вони часто викладають фотографії заходів та відзначають на них фотографів, відеографів і навіть нареченого. Якщо роботи вам сподобалися, можна написати молодятам і дізнатися про їхні враження.

Третій варіант – вивчити популярні весільні портали. Як правило, на них можна знайти чесні рейтинги та правдиві відгуки. Зібравши інформацію, можна написати фотографу або відеографу та обговорити співпрацю.

Хороша ідея провести пробну зйомку перед весіллям. Так ви познайомитеся зі спеціалістом особисто. Дізнаєтеся, чи вам комфортно спілкуватися. І встигнете змінити фотографа, якщо знімки не сподобаються.

З вибраним фотографом потрібно обов’язково підписати договір. У ньому мають бути зазначені права та обов’язки спеціаліста та клієнтів, а також терміни виконання замовлення.

Продумати частування

Підготувати їжу весь день. Якщо свято має довге, одним банкетом обійтися не вийде. Потрібно продумати перекушування для молодят та гостей. Для довгої прогулянки краще взяти їжу, яка довго не псується. Підійдуть, наприклад, свіжі фрукти та сир. Хороша ідея – скласти провізію у сумку-холодильник. Не забудьте захопити із собою не лише традиційне шампанське, а й воду.

Також читайте:  Міфи про сімейні відносини

Подбати про гостей з особливими потребами. Можливо, серед гостей є вегетаріанці та люди з алергією. Потрібно постаратися, щоб кожен знайшов собі підходящу страву. Заплануйте хоча б одне вегетаріанське гаряче та кілька закусок. Для алергіків можна підготувати меню з інформацією про всі використані в тій чи іншій страві інгредієнти. Так вони зможуть вибрати безпечне частування.

Якщо весілля багато дітей, можна зробити окреме дитяче меню. Як правило, діти із задоволенням їдять прості страви. Наприклад, котлети з картоплею чи курку з макаронами. Ще один безпрограшний варіант – фастфуд.

Нагодувати підрядників. Фотограф, відеограф, ведучий та інші весільні фахівці проведуть з вами кілька годин і, звісно, ​​зголодніють. Не забудьте їх нагодувати. Буде сумно, якщо оператор пропустить момент банкету, що найбільше запам’ятовується, тому що замовляв собі піцу, щоб перекусити.

Організувати розваги

Традиційний мінімум — це ведучий та діджей. Верхнього кордону тут немає. Якщо бюджет дозволяє, можна запросити кавер-групу, танцюристів, фокусників, шаржистів, які малюватимуть портрети гостей.

Втім, заощадити гроші та обійтися самотужки теж можна. Робоча ідея – попросити близьких друзів підготувати невеликі номери чи конкурси. Молодята також можуть підготувати кілька сюрпризів гостям. Наприклад, вивчити ефектний «перший танець», зробити кумедне слайд-шоу зі своїми дитячими знімками або придумати квіз із дотепними питаннями про всіх присутніх. Це зробить весілля незабутнім і дуже особистим святом.

Є три кити, на яких тримається вдале весілля.

1. Ведучий. Від нього залежить атмосфера свята. Якщо заощадити і вибрати на цю роль випадкової людини, весілля може вийти нудним, не смішним, що викликає. Досвідчений ведучий, навпаки, об’єднає гостей, не забуде дати слово двоюрідному дядькові та коханій бабусі, вчасно пожартує та легко збере всіх на танцполі.

2. Фотограф та відеограф. Фото та відео — це те, що залишиться на згадку. Прикро вкласти багато часу і сил у весільний образ та декор залу, а після свята дізнатися, що у фотографа села батарейка, а оператор втратив флешку.

3. Технічне забезпечення. Навіть найвеселіший ведучий і запальний діджей не зможуть нормально працювати, якщо мікрофон фонуватиме, а музика вимикатиметься в невідповідний момент. Тому особливу увагу слід звернути на якісне обладнання. Його можна взяти в оренду на день весілля.

Останні дрібниці у підготовці

Підготуватися до сюрпризів погоди

Заздалегідь продумайте, що робитимете, якщо погода зіпсується. Підберіть гарну парасольку для фотосесії. Заплануйте зйомку не тільки на вулиці, а й у приміщенні — у фотостудії, кав’ярні чи музеї. Якщо банкет або виїзна реєстрація плануються просто неба, придумайте запасний план на випадок негоди.

Зібрати косметичку з усім необхідним

Протягом весільного дня можуть відбуватися дрібні неприємності, які легко псують настрій. Зламався ніготь, розболілася голова, панчоха порвалася на самому видному місці. Щоб цього уникнути, покладіть у сумочку:

  • документи;
  • гроші;
  • блиск для губ, пудру, серветки, що матують;
  • сухі та вологі серветки;
  • пилочку для нігтів;
  • таблетки від головного болю;
  • пластир;
  • запасні колготки чи панчохи;
  • заряджений мобільний телефон та блок живлення.

Продумати закінчення свята

Коли наречена та наречений їдуть, свято не закінчується. Потрібно розплатитися з рестораном, зібрати частування і алкоголь, що залишилося, простежити за демонтажем декорації. Це потрібно продумати заздалегідь. Можна попросити когось із друзів чи родичів взяти на себе ці питання. Або домовитися з рестораном про те, що ви самі приїдете наступного дня.

Залиште коментар