17.05.2024

9 небезпечних ситуацій на дорозі, до яких має бути готовий водій

До яких небезпечних дорожніх ситуацій має бути готовий водій

До яких небезпечних дорожніх ситуацій має бути готовий водій?

На дорозі потрібно бути готовим до небезпечних ситуацій, які можуть виникнути будь-якої хвилини. Яким буде результат події, здоров’я та життя, багато в чому залежить від умінь та досвіду водія. Тим, хто не дуже впевнено почувається за кермом, не завадить прокачати свої навички. Особливо важливо навчитися напередодні зимового періоду, адже це час підвищеної небезпеки. Ми підготували список найчастіших небезпечних ситуацій та розповімо, як діяти в кожному випадку.

1. Виїзд на узбіччя

При виїзді на узбіччя потрібно плавно зупинитися
При виїзді на узбіччя потрібно плавно зупинитися

Якщо колесо потрапить на узбіччя, то через різницю зчеплення з дорожньою поверхнею автомобіль почне вести в правий бік. У такій ситуації категорично не можна різко гальмувати або вивертати кермо вліво. У першому випадку машину може сильно занести чи викинути з траси, у другому – відкинути убік.

Що робити? Чи не панікувати, а вчепитися в кермо і не давати йому обертатися. Одночасно намагатись плавно скинути швидкість і потім зупинитися. Тоді вдасться повернути контроль над керуванням та уникнути аварії.

2. Вода на дорозі

Їзда мокрою дорогою вимагає від водія особливої концентрації
Їзда мокрою дорогою вимагає від водія особливої концентрації

Мокрий асфальт, калюжі після зливи або розлив води через трубу, що лопнула – будь-який з цих варіантів може стати причиною серйозної неприємності. Якщо не скинете швидкість, автомобіль втратить зчеплення з дорогою і просто попливе по поверхні води. Інша небезпека, яка може чекати – гострі предмети, приховані в калюжі або бурхливому потоці.

Також читайте:  Скільки прогрівати двигун взимку - універсальна (і корисна) порада

Що робити? Будь-яку водну перешкоду треба проїжджати на мінімальній швидкості, щоби не втратити зчеплення. А пройшовши мокру ділянку, обов’язково перевіряти гальма. Якщо колодки намокли, рухатися треба дуже повільно, щоб їх просушити. І не забувайте періодично м’яко натискати на педаль.

Якщо не вдалося уникнути ковзання, тоді гальмуйте двигуном, плавно знижуючи передачу. Повернувши зчеплення, просушіть колодки та продовжуйте рух.

3. Ожеледиця

При ожеледиці треба їхати особливо обережно
При ожеледиці треба їхати особливо обережно

На слизькій дорозі не варто показувати чудеса керування, здійснюючи різкі перебудови, гальмування та обгони. Чим обережніше і повільніше їхатимете, тим стійкішим виявиться автомобіль і безпечніша їзда.

Що робити? Їхати по льоду на середній швидкості, намагаючись не здійснювати різких рухів. Повороти проходити плавно, заздалегідь скинувши швидкість і не торкаючись гальма, щоб не відлетіти з траси.

4. Гравій та ґрунтовка

На ґрунтовій дорозі важче гальмувати
На ґрунтовій дорозі важче гальмувати

Їзда дорогами з пухким покриттям потребує особливої ​​уваги та обережності, оскільки несе великі ризики. Насамперед це стосується гальмування та низького зчеплення з ґрунтом. По-друге, керувати машиною на таких ділянках складніше, ніж на рівній поверхні. Тому водієві доводиться витрачати більше зусиль, щоб утримати машину.

Що робити? Фахівці радять рухатися ґрунтовкою на зниженій швидкості. Триматися від інших машин на більшій дистанції, ніж на асфальтованих або бетонних дорогах.

5. Розрив чи пробій шини

Розрив шини авто
При розриві шини автомобіль може викинути на узбіччя або перекинути

Наслідки проколу передбачити досить складно. Можливі різні сценарії: від вильоту на узбіччя до перекидання автомобіля.

Якщо пошкодження отримала передня шина, машину почне повертати у бік пробитого колеса. Якщо повітря спускає заднє колесо – почнеться виляння автомобіля у цій частині.

Також читайте:  Огляд Citroen e-C4 X: Комфортний повністю електричний сімейний круїзер

Що робити? Насамперед, міцно тримати кермо і плавно знижувати швидкість. Хоч би як хотілося різко натиснути на гальмо, робити це не можна. Потрібно якомога обережніше відпустити педаль газу, щоб не дати машині перевернутися, вилетіти на зустріч або в кювет. Коли зупинитесь, віддихніться і заспокойтеся. А потім приступайте до заміни колеса.

6. Обгін

Обгін автомобіля
Водіям-початківцям краще не обганяти машини, що йдуть попереду

Водіям-початківцям рекомендується протягом першого року водіння утримуватися від спокуси обганяти транспорт, що йде попереду. Але одного разу набридне тягнутися за якимось тихоходом, і захочеться його обійти. Однак, перш ніж розпочати маневр, запитайте себе, чи є в цьому потреба. І якщо відповіли ствердно, то починайте.

Що робити? Перш за все, необхідно витримати достатню дистанцію від передньої машини, щоб оцінити обстановку на зустрічній смузі. Після цього подивіться наліво, чи немає інших машин. Якщо все нормально, то починайте набирати швидкість, увімкнувши поворотник. Обігнавши МС, подивіться у дзеркало заднього виду, наскільки далеко від’їхали від машини, щоб не підрізати її та не спровокувати аварію. Після цього займіть місце на смузі.

7. Тварини на дорозі

Тварини на дорозі
При появі тварини на дорозі не потрібно різко викручувати кермо

Під час руху по сільській місцевості або заміській трасі будьте готові до несподіваної появи домашньої тварини або дикої звірини. Якщо це сталося в сутінках, світло фар може засліпити і зупинити.

Що робити? Постарайтеся не крутити різко кермо. Плавно зупиніться, подайте звуковий сигнал, поблимайте світлом. Коли тварина звільнить проїзд, повільно рушайте з місця.

8. Велосипедисти та скутеристи

Велосипедист на дорозі
Велосипедист на дорозі

Любителі двоколісного транспорту дуже вразливі на дорозі. Вітер від машин, що пролітають на швидкості, здатний вплинути на їх стійкість.

Також читайте:  «Липучка» чи «шипи»: на якій зимовій гумі краще зупинити вибір

Що робити? При обгоні необхідно дотримуватись відстані не менше 1 м при середній швидкості, а якщо вона перевищує 60 км/год – не менше 1,5-2 м. При русі на багатосмугових трасах краще перебудуватися на сусідні смуги для обгону.

9. Ушкодження лобового скла

Тріщина у лобовому склі
Тріщина у лобовому склі

У більшості сучасних автомобілів передні стекла роблять із спеціального триплексу. Матеріал стійкий до механічних пошкоджень, розбити досить складно. Після сильного удару не утворює гострих уламків, а розсипається дрібною крихтою або йде тріщинами.

Якщо лобове скло розбилося під час руху, то основна небезпека водія – власний переляк. Від несподіванки можна різко вивернути кермо або переплутати педалі.

Що робити? Постаратися обережно натиснути на гальмо і зупинитися ближче до правого боку. Для кращого огляду можна відкрити бічне скло.

Залиште коментар