Чому дизельні автомобілі коштують дорожче, ніж на бензинові
Сучасні дизельні мотори досить високотехнологічні, і їх виробництво, як правило, виявляється дорожчим, ніж виробництво бензинових моторів. Дизельні двигуни виготовляються з високоміцних і дорогих матеріалів, крім того, вони мають дорогу паливну апаратуру. Що ще впливає на вартість дизельного двигуна і чому він коштує дорожче?
Складність виробництва
Дизельні двигуни дорожчі у виробництві, оскільки для їхньої безвідмовної роботи потрібно забезпечити точний контроль складу суміші, моменту її упорскування в циліндр, якості розпилення тощо. При виробництві таких двигунів використовуються додаткові деталі та матеріали, що, у свою чергу, впливає на різницю у ціні порівняно з бензиновими версіями.
Дизельні двигуни справді коштують дорожче. Пов’язано це з тим, що виробництво, розробка та вартість випуску дизельного двигуна просто коштує дорожче. Сам набір деталей, що знаходяться в дизельному двигуні, коштує дорожче, ніж у бензиновому. Такий двигун складніший з погляду техніки. Тому в середньому дизельні двигуни трохи дорожчі за бензинові. Але все залежить від певних випадків. Є випадки, наприклад, коли бензинові двигуни коштують дорожче.
Ціна бензинового двигуна може наблизитися до вартості дизеля, якщо у бензинового мотора є, наприклад, упорскування палива, турбонаддув та інше.
Внутрішній об’єм двигуна
Подорожчання автомобілів з дизельними двигунами пов’язане і з особливостями податкового законодавства. В Україні при розмитненні береться до уваги як вік автомобіля та її вартість, а й внутрішній обсяг двигуна.
«Сьогодні бензинові машини мають усілякі турбонаддуви, системи сучасного упорскування, але при цьому вони мають менший обсяг. Для легковика обсяг може бути 1,4 л. З таким обсягом бензиновий двигун потрапляє в одну категорію оподаткування при ввезенні через кордон і сплаті митних зборів. А дизельний двигун при рівній потужності порівняно з рівним бензиновим мотором, як правило, має більший об’єм. Тобто якщо на машині з бензиновим двигуном об’єм мотора буде 1,4 л, дизельний мотор буде, швидше за все, 1,8-2 л при порівнянні потужності. При розмитненні дволітровий двигун відразу потрапляє до іншої категорії. Таким чином, дорожнеча пов’язана не тільки зі складністю виробництва дизельного двигуна, а й з питаннями оподаткування та проходження митного контролю.
А що щодо дешевшої експлуатації?
За словами фахівців, витрата палива у сучасних дизельних силових агрегатів на 25-30% менша, ніж у бензинових двигунів. «Потрібно розділяти саме обслуговування (заміна масла) та експлуатацію. Раніше експлуатація дизельних двигунів обходилася дешевше не лише за рахунок того, що такі автомобілі витрачали менше палива, але й за рахунок того, що саме паливо коштувало дешевше. Нині цінник зрівнявся. При цьому раніше потрібно частіше міняти масло. Але це було раніше.
На даний момент обслуговування дизельних двигунів у плані зміни масла, як правило, ще трохи дорожче обходиться, тому що ТО в деяких випадках потрібно частіше проходити, ніж з бензиновими двигунами. Але експлуатація все одно виходить вигідніше, ніж дизельний двигун. Є таке правило: якщо ви проїжджаєте на легковику більше 30 тис. км, то дизельний двигун себе окупає і він вам вигідний, а якщо менше 20 тис., то переплата за дизель вам невигідна. Дизельний двигун завжди вигідний для великих машин: наприклад, для позашляховиків, які вимагають великих обсягів двигуна і великої потужності. Для них краще, безумовно, дизельний двигун незалежно від пробігу. Бензинові двигуни великого обсягу споживають занадто багато палива, і дизель у цьому плані набагато економніший.