Як заробити на TikTok у 2023 році: 3 способи отримати гроші
Використовуйте цю платформу, щоб підтримувати свій бізнес, публікувати спонсорований вміст або користуватися фондом творців TikTok.
TikTok може змусити вас задуматися: куди минула остання година, коли ви переглядали мікровідео хореографічних танцювальних викликів, незрозумілих ілюзій, уроків макіяжу, хихікання немовлят, жартів і хто знає чого ще?
Отже, як TikTokers заробляють гроші? І чи це те підприємництво, яке ви хотіли б розпочати — перейти від глядача до творця? Ось що вам потрібно знати:
Як отримувати гроші в TikTok
- Рекламуйте свій бізнес і залучайте нових клієнтів
- Спонсорство
- Долучіться до «Фонду творців» TikTok
1. Рекламуйте свій бізнес і залучайте нових клієнтів
Скажімо, у вас вже є хобі, які приносять гроші. Можливо, ви продаєте речі в Інтернеті, або консультуєтеся з клієнтами за певну плату, або заробляєте гроші на YouTube. Ваш вміст TikTok може залучити більше покупців, клієнтів або глядачів.
«Це неймовірний спосіб залучити трафік на інші канали — на ваш веб-сайт, у ваш список розсилки чи на ваш канал YouTube», — каже Кіра Джонс (@thekeirajones), TikToker із Фінікса, яка також керує та консультує бренди на платформі.
Саме так TikToker Конні Рітдайк (@conniegooglequeen) з Орландо заробляє більшу частину своїх грошей.
Кілька років вона працювала консультантом із дизайну веб-сайтів і оптимізації пошукових систем, але за її словами, доходу було «нема чого писати, його вистачило лише на додатковий рахунок».
Більшу частину своїх грошей вона заробляла, працюючи в кол-центрі, доки цей контракт не закінчився в травні 2021 року. Оскільки іншої роботи не було в черзі, а допомогу по безробіттю затримували, Рітдайк почала використовувати TikTok, яким вона раніше користувалася лише для перегляду та публікації особистого вмісту.
У публікаціях Rietdyk у TikTok вона почала давати малому бізнесу поради щодо дизайну веб-сайту та SEO. Починаючи з приблизно 200 підписників у травні 2021 року, тепер у неї понад 21 000 — і кілька підписників стали платними клієнтами.
У вересні 2021 року Рітдайк підрахувала, що 80% її доходу надходить від рефералів TikTok; вона заробила майже 11 000 доларів з травня і понад 4 600 доларів лише в липні. Вона виявила, що цього достатньо, щоб покрити всі свої рахунки та заховати трохи заощаджень. Для тих, хто цікавиться, скільки заробляють TikTokers, це може дати вам приблизне уявлення.
» БІЛЬШЕ: Як заробити на Instagram
2. Спонсорство
Можливо, вам здасться цікавим той факт, що згідно з дослідженням TikTok Marketing Science Global Shopping Ad Products Study 2022 року 61% користувачів TikTok користуються електронною комерцією на платформі соціальних мереж. А 48% користувачів TikTok зацікавлені в покупці в TikTok або з TikTok протягом наступних трьох місяців. Це означає, що є люди, готові витрачати гроші на TikTok, а бренди часто готові платити творцям контенту, які можуть зв’язати їх із зазначеними клієнтами.
Скажімо, більшість ваших публікацій у TikTok стосуються однієї конкретної теми, як-от догляду за собаками. Можливо, є бренди кормів для собак і виробники повідків, які хочуть залучити вашу аудиторію, яка любить цуценят. Ці компанії можуть попросити вашої допомоги.
Процес може працювати кількома способами. Можливо, компанія надсилає вам безкоштовний продукт, наприклад іграшку для собаки, і просить згадати про це в одному зі своїх відео TikTok. Або, можливо, ви погодитеся підключити іграшку, але тільки якщо компанія також кине трохи грошей.
А може, справді візьметеся за справу. Ви укладаєте договір з компанією на певну кількість постів про іграшку в обмін на узгоджену суму грошей. Ви також можете самі зв’язатися з компаніями й укласти таку угоду, особливо якщо ви вже використовуєте їхні продукти та згадуєте про них.
Через подібне спонсорство Джонс заробляє більшу частину своїх грошей на своєму особистому обліковому записі TikTok, де вона ділиться маркетинговими порадами. «Бренди, які є маркетинговими інструментами, звертаються до мене, — каже вона, — тому що я або вже органічно говорю про їхній продукт, або вони знають, що моя аудиторія зацікавиться».
Бренди почали звертатися до Джонс, коли вона досягла близько 15 000 підписників. Коли справа доходить до можливостей спонсорства, кількість ваших підписників може бути настільки ж важливою, як і певний кут, як-от догляд за собаками чи онлайн-маркетинг. (Докладніше про пошук своєї ніші пізніше.)
Як каже Джонс: «Що більше ви зациклені, то більша ймовірність, що до вас звернуться».
Навпаки, каже вона, загальний впливовий спосіб життя, ймовірно, менш імовірно отримає спонсорство. Аудиторія цих впливових осіб може мати широкі інтереси, які важко визначити, що робить їх менш привабливими для спонсорів.
Зауважте, що фірмовий вміст має бути певним чином розкрито, як правило, через хештег в описі, наприклад #ad або #sponsored.
3. Долучіться до «Фонду творців» TikTok
Цей ресурс «по суті є сукупністю грошей, які TikTok розподіляє між усіма в Creator Fund», — каже Джонс.
Ви можете подати заявку на отримання цього фонду, якщо у вас є принаймні 10 000 підписників, ви отримали принаймні 100 000 переглядів відео за останні 30 днів і відповідаєте деяким іншим вимогам, наприклад віком від 18 років.
Скільки грошей ви можете очікувати заробити? Відповідь трохи туманна. На сторінці Фонду творців TikTok зазначено наступне: «На те, як розраховуються кошти для відео в рамках програми, впливає низка факторів. Ці елементи включають перегляди відео, взаємодію з відео, а також забезпечення відповідності відео Правилам спільноти та Умовам використання».
За словами Джонса, якщо ви справді не займаєтесь і розповсюджуєте успішний контент, цей фонд, ймовірно, не буде вашим основним джерелом доходу. Вона заробляє лише кілька доларів або центів на день через Creator Fund — гроші за каву, каже вона. Але хоча заробіток невеликий, каже вона, «приємно спостерігати, як ваші зусилля певним чином винагороджуються».
Поради щодо заробітку на TikTok
Якщо ви думаєте, що можете отримати вигоду від зростання популярності TikTok, зараз саме час спробувати. «TikTok — це майбутнє», — каже Джонс. «Багато людей через два-три роки озиратимуться назад, кажучи: «Чоловіче, хотілося б, щоб я почав раніше».
Однак якщо ви плануєте заробляти на TikTok, зверніть увагу на наступну пораду.
Знайдіть свою нішу
Заробляти гроші на TikTok, швидше за все, буде легше, якщо ви будете займати нішу, а не публікувати широкий спектр вмісту. Тож почніть із «визначення ніші, у якій ви хочете розвиватися», — каже Джонс.
Якщо ви плануєте використовувати TikTok для підтримки іншого концерту, дозвольте цій галузі керувати вами. Або якщо ви націлені на спонсорство, подумайте про аудиторію, яку ви хочете залучити.
Дослідіть цю нішу та залучайте її спільноту. Шукайте в TikTok відео та облікові записи на цю тему, каже Рітдайк, потім ставте лайк і коментуйте цей вміст.
Залучаючи, «ви навчаєте TikTok показувати вам вміст, який вас цікавить», — каже вона. Платформа почне надавати вам подібний контент. Тоді, коли ви почнете публікувати, TikTok, швидше за все, покаже ваш вміст відповідній аудиторії.
Наприклад, ви створюєте ювелірні вироби та хочете використовувати TikTok, щоб направити глядачів на вашу сторінку Etsy. Можливо, у майбутньому ви також зможете публікувати спонсорований вміст.
Шукайте та підписуйтесь на TikTokers, які цікавляться ювелірними виробами, і взаємодійте з їхніми публікаціями. TikTok, ймовірно, надаватиме вам більше того самого вмісту від схожих TikTokers. Тоді, коли ви почнете публікувати, ваш вміст, ймовірно, побачить саме та аудиторія, яку ви хочете: люди, які люблять коштовності.
Rietdyk наголошує на важливості взаємодії з іншими, створення спільноти та публікації відповідного вмісту, перш ніж намагатися продати свої речі. (Тож, можливо, ви спочатку опублікуєте відео чи поради.)
«Ви не хочете просуватися до холодної аудиторії», — каже вона. «Дайте багато грошей безкоштовно, перш ніж почати просити чиїсь гроші».
Будьте справжніми
До цього ж моменту спробуйте бути собою. «Не будьте фальшивою», — каже Рітдайк, додаючи, що «TikTokers можуть зрозуміти, чи робите ви щось лише за «лайк»».
Щодо спонсорованого контенту, рекламуйте лише ті продукти, якими ви справді користуєтеся й любите, каже Джонс. Вона каже, що відмовляється від партнерства щодо продуктів, для яких не встановлено ці прапорці.
Джонс додає, що якщо ви рекламуєте забагато продуктів, «ваша аудиторія дратуватиметься й відчуватиме, що її використовують».
Веселіться
«Якщо ваш єдиний намір створити TikTok — заробити гроші, то, ймовірно, ви не досягнете успіху», — каже Джонс.
За її словами, як і в будь-якій іншій соціальній мережі, обслуговування вашої аудиторії має бути вашим пріоритетом №1. «Тоді люди будуть приваблені й захочуть наслідувати вас», — каже вона.
Рітдайк додає, що важливо «зберігати позитив». Вона рекомендує ставити невеликі досяжні цілі — наприклад, певну кількість продажів або суму доходу. Потім, додає вона, «святкуйте перемоги».
Інші способи заробітку
Якщо заробляти гроші на TikTok не для вас, розгляньте ці альтернативні шляхи:
Хочете спробувати іншу відеоплатформу? Спробуйте заробити на YouTube.
Якщо ви гравець, подивіться, як отримати гроші на Twitch.
Якщо ви все одно пишете, подумайте, як заробити гроші на блозі.