Своїх грошей коштує! Названий найкращий (ну, майже!) кросовер із пробігом
За ціною вигідніший за німецький «преміум», за оснащення майже дорівнює, за ресурсом і надійністю — перевершує.
Lexus RX III – близький родич кросовера Toyota Highlander – схожість у конструкції, загальні агрегати. При цьому продано набагато більшим тиражем.
Складання – японська. Є передньопривідна та гібридна версії. Рестайлінг 2015 серйозних змін не вніс: точково освіжили зовні і всередині.
Переваги:
- Дуже надійна зручна машина.
- Живучі головні агрегати.
- Іржавіє повільно і неохоче.
- Високий рівень безпеки.
Недоліки:
- Велика витрата палива.
- Дороге обслуговування, високий податок.
- Середня оглядовість.
Мотори
Версія 4×2 з базовим атмосферником 1AR-FE 2.7 (188 л.с.) – близько третини машин на вторинному ринку. Прекрасний мотор із ресурсом, що йде за 300–350 тисяч км. Приймає АІ-92. Слабка ланка – водяна помпа, змінюють кожні 50-80 тисяч км. Ланцюг приводу ГРМ витримує до 250 тисяч км, але здасться набагато раніше, якщо постійно вантажити його активною їздою.
Для старшого мотора 2GR-FE V6 3.5 (277 к.с.) рідне паливо – АІ-95. Є питання до змащення системи газорозподілу — до 100 тисяч кілометрів зношується і шумить запірний штифт муфти. Муфту модернізували, але проблеми не зжили. Водяна помпа також вмирає надто рано. Ланцюг ГРМ витримує до 300 тисяч кілометрів, весь мотор — понад півмільйона. Головне — міняти масло: за регламентом Тойоти кожні 10 тисяч кілометрів, а краще частіше.
Шоста частина машин – гібриди (паспортні 249 л.с.), всі 4×4. Той же мотор V6 в модифікованому вигляді, високовольтна тягова батарея, два електромотори, безступінчастий редуктор. Все надійно і довговічно, хоча тут частіше зустрічаються різні течі, труднощі з пуском у морози та задираки у п’ятому циліндрі. Батарея не любить довгих простоїв. На моторах V6 у всіх версіях бажано мити радіатор хоча б раз на два роки.
Коробка передач
Механіки немає. Мотор V6 має автомат U660E, молодший — U760E, конструктивні відмінності між ними незначні. При дбайливому відношенні якісь втручання потрібні не раніше 200 тисяч км. Ресурс до капремонту – 250-350 тисяч кілометрів. Обидва шестиступінчасті та практично позбавлені вроджених недоліків. Вразливе місце – головний підшипник корпусу, який тримається на тонкому стопорному кільці м’якого алюмінію.
Деякі власники до 200 тисяч км не змінюють олію. При виборі на вторинному ринку не завадить спеціалізована діагностика автомата.
У повнопривідної системи паркетний характер – автоматична муфта включає задню вісь. До позашляхових подвигів непридатна. Нарікань щодо надійності немає.
Експлуатаційні болячки
- Оригінальні передні амортизатори часто починали текти до 50-70 тисяч км, задні пізніше. Замінників багато, і вони помітно дешевші. До ресурсу інших елементів підвіски нарікань немає.
- Версія з пневмопідвіскою рідкісна, але трапляється. Дарує високий комфорт, але до 120-150 тисяч кілометрів вимагає руйнівного відновлення.
- Гальмівні диски часто доводиться міняти разом із колодками — перегріваються, починається биття.
- Багато скарг на занадто ніжну шкіру в салоні – сидіння водія часом непристойно протирається до 100 тисяч км.
- На вторинному ринку чимало машин з туманною історією, скрученим пробігом і обмеженнями на реєстраційні дії — будьте пильні та користуйтеся перевірками по електронних базах.
Euro NCAP: тест не проводився; найвища оцінка Top Safety Pick від Інституту дорожньої безпеки США (IIHS).
Наймасовіша пропозиція на вторинному ринку: Lexus RX350 4×4
Оптимальний вибір: Lexus RX270 4×2
За ті ж гроші: Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GL, Volkswagen Touareg